V preteklosti je bilo za mnoge ljubitelje jeklenih konjičkov najpomembnejše lastništvo avtomobila, s katerim so bili zadovoljni in s katerim so se po možnosti postavljali tudi pred svojimi prijatelji in sosedi. Danes se stvari precej spreminjajo in številni avtomobilski proizvajalci so že zaznali zanimiv trend: mlade generacije se še zdaleč ne obremenjujejo več toliko z lastništvom avtomobila, ampak je zanje najpomembnejša mobilnost. Zdi se, da bodo ljudje v prihodnosti plačevali ter kupovali predvsem mobilnost in ne toliko posameznih znamk avtomobilov. Poglejmo si, zakaj bo prihodnost mobilna?
Mlajše generacije danes na vsakem koraku plačujejo le za storitve, katere koristijo. Kot kaže, bo temu sledil tudi trend na področju avtomobilizma oziroma bolje rečeno mobilnosti. Prihodnost se bo od preteklih časov najbolj razlikovala po tem, da ljudem nakup avtomobila ne bo nujno sinonim za mobilnost. Pot do zagotovljene mobilnosti tako še zdaleč ne bo več nujno vezana na lastništvo lastnega avtomobila, bo pa seveda splošna mobilnost ljudi še vedno tesno vezana na avtomobile. To pomeni, da se avtomobilskim proizvajalcem zaenkrat še ni za bati, se pa bodo mobilnost, pojmovanje le te in nasploh avtomobilska industrija morale predrugačiti in prilagoditi spremenjenim razmeram na trgu. Nekateri avtomobilski proizvajalci že odgovarjajo na spremembe. Tako so pri Fordu v ZDA svojim strankam ponudili storitev, s katero so svoj avtomobil lahko zamenjali za drugega, ki so si ga želeli preizkusiti. Ljudje so to storitev zelo dobro sprejeli in brez posebnih zadržkov za določen čas zamenjali svoj avtomobil za želenega.
V prihodnosti avtomobili ne bodo več imeli primata med različnimi prevoznimi sredstvi. Z razvojem pametnih telefonov in aplikacij, bodo oblike transporta posameznika personalizirane, kar pomeni, da bodo obstajale aplikacije, ki bodo uporabniku priporočale, katera oblika transporta bo zanj najbolj praktična, udobna, hitra. Zaradi povezanost bo na ta način mogoče tudi rezervirati želeno transportno sredstvo (npr. kolo, taksi, ipd.).
Mnogi opozarjajo, da lahko takšna delitev vpliva tudi na dobičke avtomobilskih proizvajalcev. Nekateri proizvajalci avtomobilov so pri tem bolj zaskrbljeni kakor drugi. Pri Fordu menijo, da spremembe na področju mobilnosti ne pomenijo resnih groženj za uspešnost avtomobilske blagovne znamke. Menijo, da bodo avtomobilski proizvajalci potrebni vse dokler bo obstajala tudi potreba po avtomobilih. Avtomobile pa bomo ljudje potrebovali vse dokler bomo potrebovali prevoz ali dokler avtomobilov ne bodo nadomestile kakšne druge naprave.
Za več informacij o avtomobilih in avtomobilizmu pa si oglejte na: http://avtomobili.online/
Slovenci smo pregovorno znani po tem, da imamo radi svoj avto, ki mora biti boljši od sosedovega. Toda kljub temu predsodku, se zdi, da smo tudi pri nas začeli sprejemati spremembe, ki prihajajo. To se opazi pri npr. dobro sprejetem konceptu delitve uporabe koles v prestolnici, kar daje upanje, da bodo ljudje podobne delitve sposobni tudi, ko bo šlo za avtomobil. Ena izmed zanimiv predlogov je uporaba vašega avtomobila med tem, ko vi delate v pisarni. Namesto tega, da bi vaš avto celih 8 ali celo več ur stal na parkirišču, za kar bi plačevali in kar pomeni stroške, bi lahko z vašim avtomobilom med delovnim časom zaslužili.
Preglej ponudbo rabljenih vozil.
Preberite tudi, ali je avto brez voznika naša prihodnost ali zgolj oddaljena znanstvena fantastika?