49 » Prihodnost so hibridna vozila
Hibridni filtri in hibridna vozila danes niso več znanstvena fantastika, ampak zadnje raziskave kažejo, da so takšna vozila tudi na našem trgu vse bolj priljubljena. Primerjava zadnjih nekaj let je pokazala, da se v zadnjem letu proda bistveno več električnih in hibridnih vozil, kakor smo bili tega vajeni v preteklih nekaj letih. Tako se je registracija novih hibridnih in električnih vozil kar podvojila, čeprav je pri nas delež tovrstnih vozil še vedno dokaj zanemarljiv. Največ so se slovenski vozniki odločali za hibridna in električna vozila znamk Toyota (Auris Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid), BMW (i3), Smart (ForTwo ED), Tesla (S), Lexus (RX, CT, GS), Mitsubishi (Outlander) in Renault (Zoe). Ponudba tovrstnih vozil pri nas se tudi ves čas širi in povečuje, kar pomeni, da bo slovenski kupec v prihodnje lahko izbiral med še več električnimi in hibridnimi avtomobili različnih avtomobilskih znamk.
Kaj vedeti pred nakupom?
Čeprav gre za avtomobil, je nakup hibridnega ali električnega vozila vendarle nekoliko drugačen kakor nakup običajnega avtomobila z dizelskim ali bencinskim motorjem. Najpomembneje je, da pred nakupom najprej pomislimo o zahtevah in potrebah, ki jih imamo glede vozila. Če dnevno prepotujemo veliko km, potem odločitev za električno vozilo, ki ima omejen doseg, nemara ni najbolj racionalna poteza. Prav tako je razlika med tem, ali kupimo električni ali hibridni avtomobil. Pred odločitvijo se je potrebno pozanimati o lastnostih in prednostih tako enega kakor drugega.
Avtomobili z alternativnimi pogonskimi sklopi – katerega izbrati?
V svetu alternativnih pogonskih vozil so običajne kratice EV (električno vozilo), EREV (električno vozilo s podaljševalnikom dosega), PHEV (priključni hibridni avtomobil) in FCEV (električno vozilo s pogonom na gorivne celice). Posamezno vozilo je namenjeno določeni uporabi, zato ni vseeno, kakšno vozilo na alternativni pogon kupimo.
- EV – ta kratica se pogosto zamenjuje tudi s BEV (električni avto z baterijami), pri čemer gre za električni avtomobil brez motorja z notranjim izgorevanjem. Tak avto poganja elektromotor, energija za delovanje avtomobila pa je shranjena v baterijah. Baterije so običajno litij-ionske ali litij-polimerne. Avtomobile je mogoče polniti iz električnega omrežja na za to pripravljenih črpalkah ali doma. Veliko energije za delovanje takega tipa vozil je mogoče pridobiti tudi z regeneracijo, to je s pretvarjanjem zavorne energije v električno energijo. Doseg električnega vozila je povezan z zmogljivostjo baterije, toda večina takih vozil ima doseg okoli 200 km. EV je primeren tip vozila, v kolikor dnevno opravite poti, ki ne presegajo 150 km. Za daljša potovanja se lastniki EV pogosto odločajo za drugačen pogon.
- PHEV – pri priključnih hibridih gre za hibridni avto s precej močnejšo baterijo, pri čemer je pri teh vozilih kombinacija električnega pogona in motorja na notranje izgorevanje. Običajno je tak motor bencinski, lahko pa tudi dizelski. Pri vožnji se običajno lahko uporablja enega, drugega ali celo oba motorja skupaj. Za ta vozila je značilna manjša poraba goriva in manj škodljivih izpustov v ozračje. Tak tip vozila je primeren za opravljanje veliko kratkih poti in pa tudi, ko želimo prevoziti poti, ki presegajo doseg običajnih EV.
- EREV – pri tovrstnih vozili je pogon na elektromotor, kateri se napaja iz baterij, ko pa se te porabi, se v avtomobilu vključi motor na notranje izgorevanje, ki je zelo majhen in katerega poganja električni generator. Slednji napaja tudi baterije, iz katerih črpa elektromotor. Pri takih avtomobilih torej bencinski motor podaljšuje doseg električnega vozila. Doseg je lahko tudi do 500 km ali celo prek. Tak avtomobil je primeren za ljubitelje električnega pogona, ki pa si želijo tudi dolg doseg svojega vozila. Njihova cena je zaradi motorja za podaljševanje dosega seveda višja kakor je cena običajnih električnih vozil (EV).
- FCEV – ta vozila energijo pridobijo iz gorivnih celic. Pri tem gre za cepitev vodikovih molekul na elektrone in protone. Takšna vozila so zelo ekološka in lokalno povsem neškodljiva za okolje. Njihov doseg je podoben kakor pri tistih vozilih, ki imajo notranje zgorevanje in tudi doseg je odvisen od tega, koliko goriva je v posodi za gorivo. Za pogon na vodik se tako odločajo tisti, ki si želijo zelen avtomobil z običajnim dosegom.
Pred nakupom razmislite o subvenciji
Ker so hibridni in električni avtomobili običajno precejšnja finančna naložba, si velja zapomniti, da jih lahko kupimo s pomočjo subvencije Eko sklada. Pri tem je pomembno redno spremljati razpise za subvencije, ki se stalno spreminjajo. Subvencije so lahko zelo visoke (tudi okoli 7.500 evrov pri električnem in 4.500 pri hibridnem avtomobilu), zato je tak način nakupa za kupca lahko zelo ugoden.
Preberite tudi, ali bodo v prihodnosti na cesti tudi vozila, ki se bodo vozila sama! Več!