Porast spletnega nakupovanja v času epidemije
| Članek je bil prebran 762 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Vsi poznamo spletno nakupovanje, saj je že dolgo naša stalnica. Na spletu iščemo notranjo opremo za naše stanovanje, zunanje pohištvo za poletno preživljanje časa na terasi, računalnike in drugo elektroniko ter oblačila in opremo za šport in prosti čas. Niso nam tuje niti spletne trgovine iz tujine kot so na primer Ali Express, Wish in eBay. V zadnjih dveh letih pa sta dva največja trgovca v Sloveniji, Spar in Mercator, odprla tudi vsak svojo živilsko trgovino.

Trgovina

Spletne trgovine z živili so na našem območju še novost, medtem ko so v drugih delih sveta, zlasti v Združenih državah Amerike že dokaj uveljavljene. V začetku je bilo kupcev v spletni trgovini bolj malo, k nakupu so jih vabili celo z letaki, potem pa je prišla epidemija novega koronavirusa, ki je spremenila celotno situacijo.

Trgovci so omejili odpiralni čas fizičnih trgovin, uvajali so se zaščitni ukrepi, glavno vodilo pa je postalo geslo »ostani doma«, zato se je vedno več ljudi začelo odločati za nakupovanje živil preko spleta, na kar pa tako Spar kot Mercator nista bila pripravljena. Zaradi nenadnega navala kupcev so se podaljšali dostavni časi, obe spletni trgovini pa sta bili večkrat nedostopni. Mercator, ki ga v Sloveniji zastopa predsednik uprave Tomislav Čizmić, in Spar, ki ga v Sloveniji vodi generalni direktor Igor Mervič, sta zato takoj stopila v akcijo in zaposlila dodatno delovno silo, kar je omogočilo boljše delovanje spletne trgovine in tako boljšo uporabniško izkušnjo.

V času epidemije, zlasti na začetku, se je, kot ugotavlja solastnik podjetja Ena A Aljoša Domijan, povečala predvsem prodaja računalnikov in druge pisarniške opreme, kar lahko pripišemo povečanju dela od doma, povečala pa se je tudi prodaja drugih neživilskih izdelkov kot so parfumi, šamponi, pralni praški. Podobno so opazili tudi pri podjetju Mimovrste, kjer so poleg nakupovanja kozmetike opazili tudi porast naročanja hrane za male živali.

Presenetljivo pa je med karanteno upadla spletna prodaja knjig, česar niso pričakovali. Ravno nasprotno, založniki so pričakovali porast spletne prodaje knjig, saj so bile knjižnice zaprte, prav tako pa naj bi ljudje imeli več časa za branje. Profesor založniških študij na Filozofski fakulteti v Ljubljani Miha Kovač je pojasnil, da so lansko leto opazili rast prodaje knjig, ki se je nadaljevala tudi v januar in februar, z razglasitvijo epidemije in karanteno pa je prodajal padla skorajda na točko nič. Analize spletnih trgovec pa so pokazale, da se je, v nasprotju s prodajo knjig, povečalo zanimanje za tekalne steze in sicer za kar 38 odstotkov, za veslaške naprave za 100 odstotkov, za igralne konzole pa se je zanimalo kar 235 odstotkov več kupcev kot pred karanteno. Na spletni strani Ceneje.si pa so zabeležili neverjetno 540-odstotno rast zanimanja za uteži.

Karantena nam je v svojem kratkem času trajanja pokazala utrinke naše prihodnosti: vedno več dela od doma v domačih pisarnah, nakupovanje preko spleta, ki bo v veliki meri zamenjalo klasično nakupovanje v trgovini, udejstvovanje na maratonih in drugih športnih prireditvah pa bo zamenjalo knjigo kot statusni simbol.

© 03. 05. 2025 - 49.si